معرفی ورزش بادی پامپ و اثر اون بر کاهش وزن و تناسب اندام 

 

 

بادی پامپ، ترکیبی از نشاط و تناسب اندام

بادی پامپ، روشی جدید و هیجان انگیز واسه تناسب اندامه. الان کلاسای آموزشی بادی پامپ همه جا گسترده شده. در شروع این روش تمرینی رو شرکت Les Mills در سال ۱۹۹۱ و در نیوزلند شروع کرد که الان در سراسر دنیا موردتوجه قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین تمرینات ورزشی واسه همه افراد با سطوح مختلف تناسب اندام و قدرت بدنی، در نظر گرفته می شه.

این روزها، بیشتر باشگاهای ورزشی کلاسای بادی پامپ دارن؛ پس اگه در نزدیکی شما اینجور کلاسایی برگزار می شه، بهتره از این فرصت استفاده کنین. به گفته مربیان حرفه ای تناسب اندام، کالری ای که در جریان تمرینات بادی پامپ می سوزونین، لبخند رو قبل و بعد از تمرین به لب تون میاره.

تمرینات بادی پامپ چه فایدهایی داره؟

باوجود مربیان حرفه ای، کلاسی پر از خواسته کننده و موزیکای انگیزه بخش، مطمئنا از کلاسای بادی پامپ لذت می برین و به هر هدفی که در نظر دارین، می رسه. با انجام این تمرینات، هم زمان که در بدن شما مراحل عضله سازی صورت میگیره، قوی تر و سالم تر میشید و متوجه بهبود شرایط تناسب اندام خود میشید.

موفقیت در کاهش وزن با تمرینات بادی پامپ

با تمرینات بادی پامپ می تونین کالری سوزانده شده در تمرینات رو افزایش بدین و با این وجود، کم کم وزن خود رو هم کم کنین. شاید واسه تون سؤال پیش اومده که با یک تمرین پرجنب وجوش بادی پامپ، چقدر وزن کم می کنین؟

در یک تمرین بادی پامپ، چه مقدار کالری سوزانده می شه؟

کلاسای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ای بادی پامپ، واسه سوزاندن مقدار زیادی کالری، کافیه. همه ما میدونیم که هر چه مقدار کالری سوزانده شده بیشتر باشه، روند کاهش وزن با سرعت بیشتری طی می شه. در یک کلاس ۶۰ دقیقه ای بادی پامپ، چیزی در حدود ۶۰۰ کالری می سوزد. البته این مقدار کالری سوزاند ه شده، خیلی حرکات اجراشده در کلاس هم بستگی داره.

بادی پامپ چیه؟

تمرینات بادی پامپ عبارت ان از تمرینات هوازی و قدرتی که در اونا از هالتر و دمبل واسه اجرای تمرینات استقامتی استفاده می شه. کلاسای بادی پامپ رو مربیان حرفه ای اداره می کنن و معمولا ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشه. این تمرینا بسیار جذاب و با این وجود شدیده؛ درنتیجه، ضربان قلب رو بالا می بره، روی تک تک بخشای بدن اثر می ذاره و کالری زیادی می سوزونه.

از یک تمرین بادی پامپ باید چه انتظاری داشته باشیم؟

با انجام یک تمرین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ای بادی پامپ، در حالی که بقیه ی افراد حاضر در کلاس، تکرار حرکات خود رو با ریتم موسیقی هماهنگ می کنن، مربی شما اول با حرکات مناسب واسه گرم کردن همراه با دمبلای سبک شروع می کنه تا بدن تون رو واسه تمرینات شدیدتر آماده کنه. بعد با انجام تمرینات شدید هوازی و تقویت عضلات به کمک دمبل و هالتر، تمرینات رو ادامه می ده. هر کدوم از گروه های عضلانی بدن به نوبت درگیر می شن، مثلا قفسه ی سینه، پشت، شونه ها و شکم. این حرکات باعث می شه که بیشترین کالری رو بسوزونین و تک تک بخشای بدن خود رو تقویت کنین. با انجام حرکات مخصوص سرد کردن بدن و حرکات کامل کششی، احتمال دردهای عضلانی و خطر آسیب، کاهش پیدا میکنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مقصود از اجاره به شرط تملیک چیه؟ 

کلاسای بادی پامپ واسه کاهش وزن مناسبه؟

تمرینات همیشگی با وزنه، یک کالر ی سوز عالی و بهترین روش واسه ساخت عضلهه. همونجوریکه عضلات، خود رو بعد از تمرینات بازیابی می کنن، متابولیسم یا سرعت سوخت وساز بدن شما زیاد می شه. درنتیجه، تا خیلی وقت بعد از انجام تمرینات بادی پامپ، روند سوختن کالری ادامه پیدا می کنه. با افزایش حجم عضله، بدن شما روزبه روز به انرژی بیشتری نیاز داره. پس با در نظر گرفتن یک رژیم غذایی بر اساس کالری تعدادی می تونین کاهش وزن زیادی رو تجربه کنین.

پس، با انجام تمرینات، نه تنها کالری زیادی می سوزونین بلکه این روند رو در زمان بازیابی بدنی، ادامه میدید. با ساخت عضله در بدن، سوخت وساز بدن تون رو افزایش میدید.

من میتونم در کلاسای بادی پامپ شرکت کنم؟

به دلیل وجود این نوع تمرینات که شامل بلندکردن وزنه هستش، پیش از شروع تمرینات باید به مربی بدنسازی باشگاه درباره توان بدنی خودتون اطلاعات دقیق و کافی بدین. مربی می تونه با چند تست ساده انجام حرکات بدنسازی که از شما میگیره متوجه آمادگی بدنی شما واسه شروع ورزش بادی پامپ شه.

کلاسای بادی پامپ تنوع دارن و شامل شکلای مختلف مختلفی می شن؟

اگه کار با وزنه و دمبل رو دوست ندارین، می تونین شکلای مختلف مختلف کلاسای بادی پامپ رو تجربه کنین. این کلاسا عبارت ان از:

  • بادی اتک (BodyAttack): این تمرینات ورزشی ترکیبی از تمرینات اینتروال و چابکیه که سطح تناسب اندام تون رو پیشرفت می ده و بدن تون رو شکل می ده و قوی تر می کنه.
  • بادی کامبت (BodyCombat): این تمرینات ترکیبی از حرکات کاراته، بوکس، تکواندو، تای چی و موی تایه که حس جنگجویی داخلی تون رو آزاد می کنه و تمریناتی جذاب شامل حرکات پا و مشت زدنه.
  • بادی بالانس (BodyBalance): در این تمرینات از حرکات تای چی، یوگا و پیلاتس واسه افزایش تعادل بدن استفاده می شه.
  • بادی استپ (BodyStep): در این تمرینات از استپر (stepper) واسه سوزاندن بیشترین مقدار کالری و تمرین در بخشای پایین تنه استفاده می شه.
  • بادی جم (BodyJam): این تمرینات هوازی موزون همراه با رقص، به اندازه ای جذاب و ساده س! که در بین تمرین، فراموش می کنین که در حال ورزش کردن هستین.
  • بادی وایو (BodyVive): این تمرینات با شدت کم و با استفاده از وسایلی چون کش و توپ مخصوص انجام می شه و به بهتر شدن شرایط تناسب اندام کمک می کنه و انداما رو با کمترین فشار به مفاصل، تقویت می کنه.

باشگاهای مختلف، شکلای مختلف کلاسای بادی پامپ رو ارائه می کنن که با توجه به اهداف و توانایی بدنی تون می تونین هر کدوم رو که مناسب تره انتخاب کنین.



 


دیدگاهتان را بنویسید